חלומות עץ ומתכת

מאמרים

עיצוב עצים למטרות שימושיות נחשב למלאכת יד עתיקה. עם הזמן, הומצא מגוון כלים רחב. כלים  שיכולים לסייע בעיצוב עץ ועבודות עץ מסוגים שונים. אם אתם רוצים להתחיל לבצע עבודות עץ בעצמכם, תוכלו להיעזר בכלי עבודה שנציג לפניכם.

כלים לחיבור עץ בצורה בסיסית

אם על הפרק עומדות עבודות עץ בסיסיות, תוכלו לבצע את העבודה עם כלים "כמו של פעם". כלומר, לפני שאתם רוכשים מברגה יוקרתית או סט כלי עבודה מקצועי, התחילו עם פטיש פשוט למראה אך טוב ושימושי. הקפידו לבחור פטיש במשקל ראוי, אך לא גדול מדי. כיום, ניתן למצוא פטישים עם ידיות עץ או על ידיות פלדה או פיברגלס, והם נחשבים לעמידים במיוחד. הדגמים המיוחדים יודעים לספוג היטב את הזעזועים בזמן שדופקים מסמרים. הכלל בתפעול של פטיש טוב הוא לא להפעיל יותר מדי כוח. צריך להשתמש נכון במשקל של הפטיש, כלומר לתת לראש הכבד לעשות את העבודה.

אזמלים לעיבוד מתקדם

סביר להניח שציפיתם שהכלי השני שנציין יהיה מסור היד או מסור חשמלי שולחני, אבל הרשו לנו להפתיע אתכם. הכלי השני שנמליץ להצטייד בו הוא האזמל לעיצוב עץ ועיבודו במגוון דרכים. בעזרת הכלי הזה ניתן לגלף את חומר הגלם הזה באין ספור דרכים. במידה ותראו כי הכלי הזה שימושי בשבילכם, תוכלו לרכוש אותו במספר גדלים, מה שיקל עוד יותר על העבודה. אזמל, בשילוב עם פטיש, יכול לאפשר הסרה של חלקי עץ בעזרת חבטה מדויקת וגם יוכל להעניק לעץ זוויות שונות והכנה לקראת ליטוש. תוכלו למצוא בחנויות נבחרות אזמלים בעלי קצה משופע מצד או משני הצדדים. אך מה שחשוב באמת זה לאחוז בכלי הזה היטב בשתי הידיים על מנת להפיק דיוק בעיבוד. חרשי עץ מקצועיים ממליצים מדי פעם לשמן את קצה האזמל ולהשתדל לעבוד בשילוב עם פטיש עץ למניעת שחיקה של הכלי.

מברגים ידניים ומברגות חשמליות

עם כל הכבוד למסמרים, החיבורים הטובים ביותר לרוב ייעשו על ידי שימוש בברגים. זה נכון אם מקימים מדף, אם בונים פרגולה, אם מרכיבים רהיט כזה או אחר או שמקימים דק. על כל פנים, כלי עבודה חיוניים לשם כך יהיו סטים של מברגים ידניים ועדיף גם מברגה חשמלית. במידה ומחברים בורג עדין, עדיף להתחיל עם מברג ידני. במידה וצריכים לחבר ברגים רבים ואין מדובר בעבודה עדינה, מברגה תסייע להשלים את המלאכה בקלי קלות ומהר.

מסורי יד ומסורים שולחניים

סרגל או מטר נגרים יעזרו לכם לסמן את מידות החיתוך, אך כמובן לצורך חיתוך העץ תצטרכו כלי חיתוך טובים. לחיתוכים מזדמנים ופשוטים, מסורי יד יכולים להיות התחלה טובה. לניסורים מתקדמים יותר, לביצוע עבודות גדולות או לחיתוך לוחות עבים, תצטרכו מסורים חשמליים שולחנים או מסורי דיסק.

 

לייעוץ חינם חייגו: 0508123872

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

סגירת תפריט
Call Now Buttonצרו קשר דילוג לתוכן