חלומות עץ ומתכת

מאמרים

במדינה חמה עם כמות עצומה של שעות שמש לאורך רוב ימות השנה, פרגולה היא תוספת מבורכת לכל חצר, גג או מרפסת. עד לפני שנים אחדות כל הקמה של כל פרגולה חייבה היתר בנייה ולכן הייתה כרוכה בבירוקרטיה מסורבלת מאוד. בימים שבהם כיהן כשר הפנים, גדעון סער קידם שורה ארוכה של תיקונים לתקנות התכנון והבנייה, וביניהן הקלות משמעותיות לגבי הקמת התקני הצללה - מהלך שזכה לשם רפורמת הפרגולות. גם לאחר רפורמה חשובה זו עדיין ישנם מספר כללים שחשוב להכיר, וכאן בעמוד תוכלו למצוא את עיקרי התקנות.

באילו מקרים אין צורך בהיתר כדי להקים פרגולה?

התקנות העדכניות שבעקבות רפורמת הפרגולות - אגב, בחוק הן נקראות "מצללות" - מפרטות מהם התנאים שבהם ישנו פטור מהצורך המעיק לקבל היתר בנייה. התנאים הם:

* שטח - הפרגולה יכולה לכסות עד 50 מ"ר או עד 25% מהשטח של החצר, הנתון הנמוך מבין השניים. אם למשל שטח החצר שלכם הוא 120 מ"ר, הפרגולה המרבית היא בשטח של 30 מ"ר.

* קירוי שאינו אטום לגמרי - סנטף הוא דוגמה טובה לקירוי שמתאים לפרגולה. ניתן להשתמש בחומרים אטומים לחלקים מהקירוי אבל עם מרווחים שמהווים לפחות 40% מהשטח הכולל של הקירוי.

* חומרים - הפרגולה צריכה להיות בנויה מחומרים קלים בלבד (כדי להבחין בינה לבין עוד חדר). גם פרגולות עץ וגם אלומיניום עומדות באופן טבעי בתנאי זה.

רוב רובן של הפרגולות הביתיות עומדות בכל התנאים הנ"ל גם ללא התאמות מיוחדות, וזו גם אחת הסיבות לפופולריות הרבה של המצללות מאז שהרפורמה נכנסה לתוקף.

אישור יציבות

גם כשאין צורך בהיתר בנייה, נדרש אישור יציבות - שאותו מגישים לרשות המקומית תוך לא יותר מ-45 ימים ממועד בניית הפרגולה. אישור כזה הוא כמובן גם האינטרס של כל מי שרוצה לשבת תחת הפרגולה וליהנות מהצל בראש שקט באמת. מי שחותם על אישור כזה הוא מהנדס מוסמך, שבוחן בקפידה את המתקן.

בהתאם חשוב להזמין פרגולות אך ורק מיצרניות ותיקות ואמינות ולהקפיד גם על איכות ההתקנה, בין אם בחרתם באופציה של פרגולה על עמודים ובין אם בפרגולה תלויה שמחייבת מיומנות גבוהה במיוחד גם בתכנון וגם בביצוע. כדאי לדעת שאין הבדל בין פרגולות אלומיניום לבין פרגולות עץ מבחינת מידת היציבות שלהן - אמנם יש לא מעט הבדלים בין חומרי הגלם האלה, אבל שניהם מקנים את היציבות הנדרשת ואת הבטיחות המרבית.

האם נדרש אישור מהשכנים לצורך פרגולה במרפסת?

סוגיה רלוונטית נוספת נוגעת להוספת פרגולה למרפסת. באופן עקרוני במקרים אלה נדרש מעבר לאישור היציבות גם אישור מהשכנים. חשוב לציין כי ייתכנו הבדלים בין רשויות מקומיות שונות לגבי אופן ההתייחסות לתלונות שכנים בגין הקמת פרגולה, אבל על-מנת להתנהל בראש שקט כדאי לשמור על יחסים טובים עם השכנים, ליידע אותם בדבר הקמת הפרגולה ולקבל את הסכמתם.

המאמר באדיבות חברת פרגולות ישראל

לייעוץ חינם חייגו: 0508123872

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

סגירת תפריט
Call Now Buttonצרו קשר דילוג לתוכן